loading...
♥کــــــلبه وحشت♥
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
جوجو 0 40 admin
جن زده 0 54 admin
امیر بازدید : 35 چهارشنبه 04 تیر 1393 نظرات (0)

نزول جنیان از آنجایی كه نوع خلقت جنیان با انسان ها متفاوت است واضح است كه مكان زندگی آنها متناسب با نوع خلقت آنها باشد ولی آن مكان ها كجاست؟ در بین عوام شایع است كه زیر زمین ها جاهای تاریك و مرطوب مانند حمام ها،چاه ها و عمق جنگل ها جایگاه جنیان است. اما بررسی ها حاكی از آن است كه قطعاً آنها در جایی زندگی می كنند كه از انسان ها به دور باشند. در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده كه:در وادی شقره(بیابانی كه رنگ خاكش سرخ مایل به زرد است)نماز نخوان زیرا در آنجا منازل جن است.(وسایل الشیعه،ص452) قابل ذكر است یكی از معروفترین مساجد مكه به نام(مسجدالجن)در غرب شهر مكه محل نزول جنیان در مكه است و مستحب است حاجیان درآن مسجد رفته و دو ركعت نماز به جا آورند. تولید مثل جنیان آنچه مسلم است این است كه بنابر ذات وجودی جنیان آنها نیز مانند انسان دارای غریزه جنسی بوده وتولد و تناسل دارند و لازمه ادامه و بقای نسلشان آمیزش جنسی مؤنث و مذكر است.اما این سؤال كه آیا آنها مانند انسان ها و سایر جانداران با عمل لقاح و تشكیل نطفه تولد می یابند چیزی نیست كه ازكلام خداوند بتوان استنباط كردولی ابن عربی در فتوحات گفته است تناسل بشر به القای آب نطفه در رحم است و تناسل جن به القای هوا در رحم اثنی(جنس ماده)می باشد(جن الشیطان،ص57) روایتی است از بخشی از وصیت حضرت رسول به امیرالمؤمنین كه فرمود: ای علی در شب اول و وسط و آخر ماه آمیزش مكن همانا جنیان در این سه شب به پیش زنان خویش(برای مقاومت)می روند.(وسایل الشیعه،ص91) ودر آیه ای برای وصف حوریان بهشتی آمده است:حوریان بهشتی را قبل از شوهرانشان نه آدمی و نه جن دست زده است.(سوره الرحمن،آیه56و74

 

در مورد جايگاه و محل تردد جن چنين ذكر گرديده كه آنها اصولا در قيد و جا و مكان خاصي نيستند، نحوه زندگي آنها به صورت گروهي است بدين نحو كه يكي رهبر و بزرگ آنها به حساب مي آيد و ديگران پيرو او هستند. البته به اين مطلب هم تصريح شده كه برخي اماكن براي آنها كشش و جاذبه خاصي دارد(1) ، اما اين بدان معنا نيست كه آنها اساسا در آن مكانها به سر مي برند.
در برخي اظهارنظرهاي صورت گرفته پيرامون زندگي اجنه، اين مطلب نيز ذكر گرديده كه افراد جن بنا به دليلي كه در ادامه به ذكر آن مي پردازيم، خود به خود از انسانها فاصله مي گيرند و لذا اين موضوع در مكانهايي كه با ازدحام جمعيت انساني همراه است از شدت و اهميت بيشتري برخوردار مي باشد و اين مكانها عملا نمي تواند جايگاه تردد جن باشد؛ و البته دليلي كه براي اين مطلب ارائه مي گردد اين است كه در وجود انسان امواج الكترومغناطيسي وجود دارد؛ ارتعشات اين امواج باعث مي گردد كه افراد جن به طور خودكار از انسان فاصله بگيرند. طبق اين تحقيق، گفته شده كه دانشمندان ثابت كرده اند كه از مغز انسان ريتمهاي الكتريكي منظمي پخش مي شود كه داراي فركانس مخصوصي است، به هنگام روز به خصوص ميانه روز كه اوج تحرك بر روي كره زمين است، امواج الكترومغناطيسي هم به اوج خود مي رسند و در هنگام شب كه زمان استراحت است، شدت اين امواج كاهش يافته و لذا اين زمان مناسب ترين زمان براي تردد موجودات نامرئي چون افراد جن است كه بهتر و راحتر بتوانند در سطح زمين حركت كنند. (2)
چنانچه اين ادعا صحيح باشد، در مكانهاي شلوغ وجود جن اساسا غير محتمل است و در مكانهاي متروك و خلوت و خالي از سكنه احتمال وجود آنها مي تواند بيشتر باشد. آنچه ذكر گرديد تنها در حد يك ادعا و يك نظريه است كه توسط برخي افراد ارائه شده و هيچ سنديت قطعي بر صحت آن وجود ندارد.
البته برخي ديگر از پژوهش گران هم بر اين عقيده اند كه افراد جن اصولا در قيد جا و مكان خاصي نيستند به صورت آزاد زندگي مي كنند و در فضا پراكنده اند و در همه جاي زمين مي توانند زندگي كنند. (3)
عقيده برخي ديگر در اين باره چنين است كه اصولا اينكه گفته مي شود افراد جن در مكانهاي متروك مانند حمامهاي قديمي، خانه هاي خالي و آتشدانها و محيط هاي خلوت زندگي مي كنند، سخني گزاف و دور از واقعيت و زائيده جهل و خرافه پرستي و خيالپردازي افراد نا آگاه است .(4)
منابع :
1- موجودات ماورايي محمد رضا خوشدل ، ص193.
2- همان ، ص 135.
3- آثار الحق ، گفتارهايي از نور علي الهي ، ج 1، ص 340.
4- جن و شيطان در ادبيات و اديان، زين العابدين دست داده، بامقدمه آيه الله سبحاني، ص 126.
به نقل از اداره پاسخگويي آستان قدس رضوي


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام ممنونم که با وب من سر زدید دی اینجا همه چیز قرار میگیره آهنک داستان عکس فیلم کلا مخلوط هستش لحظات خوشی رو براتون ارزو میکنم نظریادت نره
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    کدام قسمت بهتر است ؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 117
  • بازدید کلی : 3,994